Rädsla och läkarbesök...

Var på gastroskopi i går och kollade upp min onda mage,det var det otäckaste och obehagligaste jag har varit med om hua . Jag hade haft en inflamation och det var inte riktigt läkt så dom tog ett magsårsbakterie prov och jag fick komma tillbaka efter en timma och få svar om jag hade början till magsår.
Som tur var visade det sig negativt och det sår/inflamation jag hade i magen skulle läka av sig själv.

När jag satt i väntrummet så hittade jag en bok om en kvinnlig Polis från stholm som hade dött i Cancer ,jag hann inte läsa så mycket men så klart börjar tankarna och rädslan komma.
Usch tänk om det skulle hända mig, stackars alla som råkar ut för sånna otäckheter.

Jag är så glad att jag är frisk och mitt lilla "magproblem" kändes som en fjärt i rymden!

Efter att jag pratat med doktorn gick jag därifrån med högt huvud,rak i ryggen och kände mig frisk som en nötkärna och tänkte bara på det jag läst och att jag har sån tur att få vara frisk.

På kvällen när jag gick och la mig kom tankarna tillbaka till denna kvinna som hade haft bröstcancer och sen hade det spridit sig till huvudet.....

Mina bröst hade ömmat hela dagen efter att jag sprang VårRuset,antagligen så har jag för dåligt tränings b-h och dom guppar lite när jag springer och det gör att dom börjar ömma.
Men tankarna går ju direkt till cancer när jag känner något sånt och jag blir livrädd... känner och klämmer om det finns några knölar eller konstigheter .

Det är så många nu runt omkring mig som har fått denna otäcka sjukdom och gått bort så tankarna bara far dit så fort minsta lilla åkomma gör sig påmind. Visserligen äldre människor men en del inte så gamla endå.

Man ska vara glad för sin friska kropp en vacker dag kan hela ens värld rasa av ett sådant otäckt besked.

Jag är glad och tacksam för min friska kropp och att mina närmaste mår bra.
Ibland glömmer man lixom bort hur lyckligt lottad man är och man tar livet lite förgivet så jag är glad att jag var till läkaren igår och satt i väntrummet och läste dom där raderna i denna bok.

Tack för livet universum
och tack för att jag får vara frisk !

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0