Bra eller anus???!!!

Jag har skaffat mig ett jobb,så nu tjänar jag mindre än när jag gick hemma med a-kassa ! Jippi...eller vad säger man?!
Karln har fått gått ner 20% på sin lön med så det blir bara bättre och bättre!! Oohhh känner ni av min ironi där..ja e inte nå bitter...oops i did it again!!!

Så jag tänkte göra en lite lista på vad som är bra med detta jobb och vad som är anus med detta jobb:

BRA:
Dom har morötter så man ska sälja mer som tex.biobiljetter,resor,middagar mm
Det är säkert jättekul om det är lättsålt.
Det ligger så centralt man kan komma..mitt i centrum.
Lönen höjs efter 3mån med 2000:- och efter ytterligare 3 månader så höjs den med 2000:-
Det är dagtid och inget helgjobb
Det är i Västerås som är lagomt stort


ANUS:
Det är en bit och åka och resorna kostar med bil och parkeringen kostar 80kr/dag!!!Eller månadskort mellan 600-800kr
Tåg pendlarkort kan man ju skaffa men då passar tiderna inge vidare med dagis och fritids.
Det blir LÅÅÅNGA dagar för mellersta grabben varannan vecka på skolan/fritids från 08-18
Vi får betala fritids och dagis som vi har sluppit när jag har varit hemma ...1000:- extra där.
Om mamma och pappa hjälper med barnpassning så kostar det dom en resa på 2mil fram och tillbaka hem och det vill man ju inte att dom ska kosta på .
Tråkigt för minsta grabben för han kommer få vara på dagis själv säker en 2timmar för alla andra barn har åkt hem,dom dagar vi hämtar kl 18




Ja är jätte glad för att jag äntligen har fått jobb men nu ser jag ingen ände på nackdelarna.
Jag får ju visserligen provision oxå och den är mellan 5-15%.
Men är det svårsålt så får jag bara lönen och den är inte mer än vad jag har i a-kassa minus resor och dagis/fritids.
Och jag kan ju inte säga nej heller då får jag ingen a-kassa...hmmm gjorde nog ett misstag att söka jobbet men vad ska man göra dom hade inte skrivit vad den fasta lönen var och tiderna tyckte jag var bra för att det var dagtid och inget på helgen....men nu funderar man på om det inte hade vait bättre med både helger och kvällar oxå det kanske hade varit bättre...äh jag vet inte.

Det snurrar i huvudet på mig och jag förstår inte hur folk får det och funka för jag får inte ihop det här.

Jaja nog om det jag ger det väl en chans,nu ska jag göra marängsvisch för vi får främmande mellersta grabben fyllde 6år i går och nu kommer kusinerna och röjer med honom en stund haha


Tjing




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0