Ingen ork...

Åh jag blir så irriterad på mig själv när jag är så här slö och har ingen ork till någonting.
Ändå är det så mycket jag vill göra men sen när det kommer till kritan så tycker jag bara det verkar jobbigt och skiter idet...suck!
Jag vill baka bröd,gå ut och gå/springa,få undan tvätten,städa och göra fint,byta gardiner i köket...mm
Inget orkar jag ta mig för det är såååå tråkigt.
Jag älskar hösten det är så friskt och mysigt men....jag har inga sköna gosiga VARMA kläder att ta på mig så man kan ut och leka med barnen eller bara ta en prommenad eller bara vara ute...allt känns som korvskinn och är stelt och obekvämt..skulle behöva införskaffa mig lite varma leggins eller liknande  och tjocka mysiga tröjor....det vore gött det!

Jag måste bara tipsa om en blogg som jag tycker är helt fantastisk!!! Kryddburken det är en matblogg och den här bloggen har hjälpt mig i vått och torrt.
Det finns recept i MASSOR och för många endamål jag har använt mig av att göra matlistor,om man ska ha kalas ,baka bröd...mm
Varje recept är utförligt beskrivet och det finns massor med bilder som förklarar steg för steg....bilderna är helt fantastiska det bara vattnas i munnen så fort man ser dom...ler...JAG LOVAR!!!
Jag klickar in på sidan nästan varje dag för att använda något recept eller få inspiration till vad man ska äta eller baka.
Recepten tycker jag är enkla och det är inga konstiga ingridienser som är svåra att hitta i en vanlig ica butik.
Är det någon krydda eller liknande som hon använt som inte finns på matbutiker så brukar hon länka till stället där hon beställt eller hittat det.Helt suveränt.

För att spara pengar har vi börjat gjort matlistor för två veckor det blir lättare att handla och är billigare.Det är skönt och veta vad man ska ta fram till nästa dag och inte behöva fundera på vad man ska laga för mat från dag till dag.Många tycker det är jobbigt och att man kanske inte är sugen på det som står på matlistan just den dagen...Jag tycker det är lättare nu efter ett par gånger och allt måste ju endå göras men det känns mer strukturerat i slutändan och är man inte sugen på det som står så byter man bara mat med någon annan dag.
Så kolla in bloggen ni kommer inte ångra er,tipsa era vänner om den oxå för jag tycker Linda(hon som har bloggen) gör ett helt fantastiskt jobb.

Nu ska jag ta mig i kragen och göra lunch till mig och lillskrutt och sen ska jag göra källarfranska (nyaste receptet på kryddburken) till kvällsfika, har ett lite jäst som måste göras av med.

Ha en underbar dag och klä på er ordentligt för hua det är kyligt ute nu.

Hej hopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0