Långpannebröd mm

Jag bestämde mig och gick ner till ica och köpte det som fattades till att baka och väl hemma började jag sätta igång....kom på att min bakmaskin inte var uppe i lägenheten...hmmm är den i förådet eller kvar i skedvi?? Jag orkade inte kolla så jag gjorde brödet förhand,kladdigt men det funkade :-)

Oj jag hade visst mer jäst hemma jag gör lite bullar på en gång,sagt och gjort vips så hade jag en bulldeg på jäsning oxå.
Jaha vad ska jag göra nu då medans degarna jäser i ca 1h hmmm kollade runt i skåpen och så ställde jag mig och gjorde kladdkakemuffins oxå.
Det blev en riktig bakdag idag och allt blev supergott !! Hade vaniljsmör och mandelmassa i billarna sen toppade jag med vaniljkräm uppepå....Mmmm!

Nej nu ska jag kolla till min lilla sjukling

tjolahopp


Kommentarer
Postat av: Sara

Värsta bullmamman liksom! Så mysigt! Allting låter sååå himla gott! Mmmm, jag drömmer mig bort till en värld full av bullar...

2011-03-29 @ 20:38:56
URL: http://nyfikenienstrut.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0