Så härligt !

Strålande sol ute åh så härligt ,det är inte så varmt än men jag hoppas det blir det framåt dagen :-) .

Igår jobbade jag sen efter jobbet så mötte jag upp familjen hos ett par vänner och vi spelade plump och skrattade och hande kul medan barnen lekte.
Frun i huset hade bakat kolakokor,russinkakor och chokladkakor.Det luktade sååå gott och alla sa att dom var jättegoda.
Jag kände mig taskig som inte smakade och inte förklarade jag varför heller .
 Jag har klarat mig utan godis och kakor ett par dagar nu och törs inte smaka eller ta en för jag VET att om jag tar en så kommer jag ta ...jag skojar inte men minst 10 kakor och sen vara tillbaka i sockerträsket, vad händer dagen efter det då och dagen efter det.... Jo jag går och har sötsug och stoppar i mig det ena onyttiga efter det andra och sen mår man dåligt och blir arg för man har så dålig karaktär och inte bara kan ta en.

Jag har inte kommit så långt som min bästa vän S hon kunde äta en efterätt och sen skippa snacksen på kvällen.....HUR BRA är inte det då!!! Jag hade ju moffat hela kvällen och tänkt äsch jag har ju redan fuskat och ätit efterätt så då kan jag ju lika gärna fortsätta så är jag duktig i morgon igen och avstår allt vad socker heter (fast så blir det ju ALDRIG).
Jag ska avstå socker en stund till, som det känns nu så mår jag ju bra och längtar inte ens efter godis.Jag tar hellre en smoothie eller fruktsallad .

Vi kom hem sent och dom två minsta grabbarna hade somnat ...dom små sötisarna. Det var bara klä av dom och lägga dom så sov dom ler.
Jag däckade som en klubbad säl jag med, kände inte hur trött jag var förrän vi var hemma och jag la mig i sängen.

Vilket härligt väder det var idag då ! Inte ett moln på himmlen och solen värmer, ett V med svanar kom flygandes dom är säkert på väg till hornborgarsjön (heter den så?)
Känner mig trött och orkeslös idag...åh jag vill ju vara pigg.Det är säkert bara för att jag la mig sent igår och vaknade 6:30 av att J var vaken.
Dax för lite mellanmål: kokt ägg (vitan) och ett äpple :-)

Hoppas ni får en helt underbar dag !

Videkissar
Tjarå
;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0