Varför krånglar det jämt...

Som ni vet så har jag sökt till tågtekniker i västerås och V.25 får jag svar om jag kommer in eller inte.
Så för att vara ute i god tid så sökte jag CSN  och tänkte kolla om allt var ok så jag får lån när jag ska plugga.
Fick beslutet idag att jag inte får tillägslånet för resor för jag hade inte ett gilltigt skäl tyckte dom.
Billigt att sitta och pendla till Västerås varje dag då lixom.
Sen första perioden 22aug-23dec så får jag inte fullt studielån utan bara 75% för det fattas 5 högskole poäng för att man ska få fullt. och iom att man inte får fullt studielån så får man heller inget tillägslån......ja men tjena!!!!!
Så jag ska klara mig på 6500:-/ mån i studiemedel med 5 i familjen och resor för mer än 3000:-/månad.

Så idag sprutade tårarna kan jag säga!
Jag har varit så glad för jag har kommit på vad jag vill göra i framtiden...ÄNTLIGEN men nu så kan jag inte för ekonomin. Även om jag inte vet om jag har kommit in på utbildningen så är det klart jag blir ledsen för tänk om....

J försökte trösta mig med att hans klasskamrater sa att det där löser sig med poängen. 
Men tänk om det är för att jag har pluggat förut och att det bara är mig det gäller det där med 75% .
Åh jag känner mig helt rudis i skallen jag förstår inte vad csn menar och nu måste jag kontakta dom ringa och greja. Det får ju aldrig bara funka utan krångel.

Det blir ju lagom kul att sitta och ta buss och tåg som inte är synkade så man får sitta och vänta i evigheter på att komma hem och till skolan.
Jag och J ska väl kolla upp det här tillsammans  när jag kommer hem och vi får tid.

Det är tydligen 6st tjejer som har sökt till utbildningen kul kul , i J:s klass är dom bara killar.

Nej usch det här får jag bekymra mig som när jag kommer hem, men jag blir bara så ledsen och tar ut allt i förskott för jag vill så gärna fixa det här och bli något.

För i mina öron klingar tågtekniker superfint :-)
Utbildningen är skitsvår och svårare blir det för mig som läser och läser och läser men det går inte in.....kommer jag in och det ordnar sig med money money money....så då ska jag bara fixa det.
Blod svett och tårar men fixa det, det ska jag!

XOXO 
/C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0